بحار الأنوار (ط – بيروت) / ج91 / 54 / باب 29 حدیث 25
– مع، معاني الأخبار أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْمُقْرِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ الْمُقْرِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْمَوْصِلِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَاصِمٍ الطَّرِيفِيِّ عَنْ عَيَّاشِ بْنِ يَزِيدَ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ: مَنْ صَلَّى عَلَى النَّبِيِ ص فَمَعْنَاهُ أَنِّي أَنَا عَلَى الْمِيثَاقِ وَ الْوَفَاءِ الَّذِي قَبِلْتُ حِينَ قَوْلِهِ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى.(الاعراف: 172)
امام کاظم (ع) از پدرشان امام صادق (ع) روایت می کنند که فرمود: هر کس بر پیامبر خدا (ص) صلوات بفرستد معنایش این است که من بر عهد و پیمان خود هستم و وفا کردم به آن عهد و پیمانی که در عالم امر از من گرفته شده، هنگامی که خداوند فرمود: آیا من پروردگار شما نیستم؟ و همه گفتند: بله شما پوردگار ما هستید. ( ذیل آیه ی 172 اعراف از ائمه (ع) روایت است که این پیمان هم در ربوبیّت خداوند و هم در نبوّت پیغمبر خاتم و هم در ولایت ائمه (ع) بوده است. و وقتی ما صلوات کامل می فرستیم یعنی هر سه پیمان را قبول داریم و اللّهم: ربوبیّت خداوند صلّ علی محمّد: نبوّت پیغمبر خاتم و آل محمد: ولایت ائمه تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که محکم هم گرفته شده است.و حضرت زهرا سلام الله علیها هم جزء ائمه می باشند. یعنی بر پذیرش ولایت حضرت زهرا (س) هم از ما پیمان گرفته شده است.)
ثبت دیدگاه