💠 💠 🔶عالم به علم الکتاب
30 فروردین 1403 - 19:24
بازدید 29
پ
پ

دو مطلب مهم است که باید به آن توجه کنیم: «من عِندَهُ عِلمُ الکِتاب» تا پایان حکومت قرآن، باید باشد؛ از هم جدا نمی‌شوند که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : «لَن یَفتَرِقا حَتّی یَرِدا عَلَیَّ الحوض» و این دو پشتیبان یکدیگر هستند؛ یکی قرآن و یکی مفسر و مبیّن قرآن که معصوم است.

👈اسلام عالم به علم کتاب دارد که اگر کسی از همه جا، راه برایش مسدود شد و یک علمی از علم کتاب، خواه؛ علم ظاهر و خواه؛ علم باطن کتاب، برای او محجوب بود و خواست مکشوف شود، این شخص بتواند به آن عالم به علم کتاب مراجعه کند و آن امر مجهول بر این طالب علم معلوم شود. آن کسی‌که عالم به علم کتاب است و آن کسی که معلم عملی است، او وصیّ پیغمبر و فرزندان معصوم او می‌باشند.

⚡️شما نمی‌توانید غیر از چهارده معصوم علیهم السلام کسی را پیدا کنید که این دو جهت در او باشد. هم عالم به علم الکتاب باشد و هم معلم عملی قرآن باشد.

👈شیعه یعنی کسی که « مَن عَرَفَهُم و اَخَذَ عنهم» : چهارده معصوم علیهم السلام را بشناسد و عارف به حقشان باشد و دینش را از آنها بگیرد؛ یعنی هر چه آنها گفتند چه در توحید و عدل که اساس ادیان است، و چه مسائل اخس نفس همه و همه مطیع محض آنها باشد. هر چه گفتند بگوید چشم، چون علم همه چیز نزد آنهاست خدا آنها را حجت خودش قرار داده و به ما فرموده به آنها رجوع کنید «فَاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لاتعلمون …
➖➖➖➖➖➖➖
📌 📝 بیانی از استاد سید مهدی مرعشی
➖➖➖➖➖➖➖

دین مصفا مکانی برای نزدیک شدن به خدا و امام عصر (عج) و کسب معرفت و اندیشیدن به خوبی ها با کمک قرآن و اهل بیت علیهم السلام
➖➖➖➖➖➖➖
لینک کانال دین مصفا:
@dinemosafa

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.