💠 💠 🔶 فراموشی گناه (1)
01 اسفند 1400 - 23:29
بازدید 162
پ
پ

🔸اولین علامت انسان شقاوتمند اینست که به جای اینکه توبه از گناهانش کند، گناهانش را فراموش می‌کند ؛ «نِسْيَانُ الذُّنُوْبِ الْمَاضِيَةِ وَهِىَ عِنْدِ اللهِ محْفُوْظَةٌ.» در حالی که همه‌ی آنها نزد خدا محفوظ است.

🔅در قرآن می‌خوانیم : «رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ وَ اعفُ عَنّا وَ اغفِر لَنا وَ ارحَمنا» یعنی پروردگارا! آنچه را که ما طاقت و تحمّل آن را نداریم، بر ما مقرّر مدار. خدایا! از ما بگذر، ما را ببخش و به ما رحم کن! این سخن یک انسان سعادتمند است که ما در دو آیه‌ی آخر سوره‌ی بقره که به «آمَنَ الرَّسول» معروف است، هشت چیز از خداوند می‌خواهیم که یکی از آنها این است که می‌گوییم: «رَبَّنا لا تؤاخِذنا اِن نَسینا» ؛ خدایا! اگر ما یک چیزی را فراموش کردیم، ما را مؤاخذه نکن؛

👈البته منظور از نسیان اشقیاء نسیان و فراموشی، عمدی است که؛ اگر انسان خدا را فراموش کرد، گناهش را فراموش کرد، روز قيامت به او گفته می‌شود: شما روز قيامت را فراموش کرده بودید امروز هم ما شما را فراموش می‌کنیم؛ قرآن می‌فرماید:

«وقِيل اليَومَ نَنسَاكُمْ كَمَا نَسِيتُمْ لقَاء يَومِكُمْ هَذَا ومَأْواكُمْ النَّارُ ومَا لكُم مِّن نَّاصِرِينَ» و گفته شود همان‏ گونه كه ديدار امروزتان را فراموش كرده بودید، ما هم امروز شما را فراموش خواهيم كرد و جايگاهتان در آتش است و برای شما ياورانی نخواهد بود.

➖➖➖➖➖➖➖
📌 📝 بیانی از استاد سید مهدی مرعشی
➖➖➖➖➖➖➖

دین مصفا مکانی برای نزدیک شدن به خدا و امام عصر (عج) و کسب معرفت و اندیشیدن به خوبی ها با کمک قرآن و اهل بیت علیهم السلام
لینک کانال دین مصفا:
dinemosafa@

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.