💠 💠 🔶 انفاق از مال
24 بهمن 1400 - 23:45
بازدید 129
پ
پ

🔸امام صادق علیه السلام در مدینه باغی نسبتاً خوب و بزرگی داشت که مورخان نوشته اند چهار هزار درهم در سال محصولات این باغ بود.

⚡️هنگامی‌که نزدیک چیدن خرما می‌شد ، علاوه بر اینکه درِ باغ را باز می‌گذاشتند به دستور امام هفت، هشت سوراخ در دیوار باغ ایجاد می‌کردند به عنوان دربهای موقت که مردم بیایند و از این میوه‌ها استفاده کنند، ازدحام جمعیت نشود.
شخصی می‌گوید: من یک سال حساب کردم سه هزار درهم از این خرما را مردم می‌بردند ؛ یعنی تقریباً سه چهارم را مردم می‌برند و حدود هزار درهم برای امام می‌ماند . تازه اگر امام باخبر می‌شد که کسی در محله‌ای بیمار بوده و نتوانسته بیاید و از این باغ استفاده کند، امام ظرفها را پر از خرما می‌کرد و به منزل آن شخص می‌فرستادند.

دوستان عزیز توجه داشته باشید سیره و روش اهل‌بیت علیهم‌السلام اینگونه بوده

👈هدف از بیان این حکایتها اینست که ما به ائمه ی اظهار تأسی کنیم و به شیوه ی آنان رفتار کنیم، وگرنه قصد ما که فقط تعریف از امام خودمان نیست. همیشه مأموم باید به امام خود اقتدا کند.
در زیارت جامعه‌ی کبیره می‌گوییم ما می‌خواهیم به شما اقتدا کنیم و دنبال شما بیاییم. و از خدا می‌خواهیم‌ که ما را از کسانی که: وَيَسْلُكُ سَبيلَكُمْ، وَيَهْتَدي بِهُديكُمْ، وَيُحْشَرُ في زُمْرَتِكُمْ، (به راه شما مي روند،و به هدايت شما هدايت مي‌جويند، و در گروه شما محشور مي‌شوند،) قرار دهد.

➖➖➖➖➖➖➖
📌 📝 بیانی از استاد سید مهدی مرعشی
➖➖➖➖➖➖➖

دین مصفا مکانی برای نزدیک شدن به خدا و امام عصر (عج) و کسب معرفت و اندیشیدن به خوبی ها با کمک قرآن و اهل بیت علیهم السلام
لینک کانال دین مصفا:
dinemosafa@

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.