💠🔸💠 حدیث تبرّی
08 تیر 1400 - 19:29
بازدید 379
پ
پ

🔸 هر خونی که به ناحق ریخته شود به گردن آن ملعونین است

💠 محمد بن ابي كثير كوفي نقل مي‌كند كه گفت: من در اول و آخر هر نماز ابوبكر و عمر را لعنت مي‌كردم، شبي در خواب ديدم پرنده اي با ظرفي از گوهر كه داخل آن مایعی عطراگین بود می برد و وارد بقعه ي پيامبر صلي الله عليه و آله شد.

آن دو نفر را (ابا بکر بن ابی قحافه و عمر بن خطاب) از قبر در آورد و با همین مایع عطراگین به گونه‌هاي آنها ماليد و باز آنها را به قبر برگرداند و بالا رفت.
➖از اطرافيانم پرسيدم: اين پرنده كيست؟ و اين خلوق چيست؟

💠گفتند: اين فرشته اي است و هر شب جمعه مي‌آيد و از اين خلوق به آنها مي‌مالد و مي‌رود. اين خواب مرا مضطرب كرد . و ديدم ديگر به لعن كردن آن ها خوشدل نيستم.

⚡️ حضور حضرت جعفر بن محمد صادق صلوات الله علیه رسيدم. هنگامي كه مرا ديد خنديد و فرمودند: پرنده را ديدي؟ گفتم: آري، فرمود: اين آيه را بخوان:

«إِنَّمَا النَّجْوی مِنَ الشَّیْطانِ لِیَحْزُنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ لَیْسَ بِضارِّهِمْ شَیْئاً إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ» ۱
➖{ چنان نجوایی صرفاً از [القائات] شیطان است، تا کسانی را که ایمان آورده اند دلتنگ گرداند، و [لی] جز به فرمان خدا هیچ آسیبی به آنها نمی رساند}

💠 بخدا قسم آن کبوتر ملکی نیست که مأمور آن دو و برای احترامشان باشد ،بلكه فرشته‌اي است كه به مشرق و مغرب زمين موكل است و وقتي‌كه كسي مظلوم كشته شود، مقداري از خون وي را مي‌گيرد و در گردن آنها مي‌‌آويزد. چون كه آنها سبب هر ظلمي شدند كه بعد از خودشان واقع شد.

📘۱.مجادله آیه ۱۰
📘مناقب ابن شهرآشوب: ۴ /۲۳۷
📘البحارالانوار ۴۷ /۱۲۴ ح ۱۷۳
📘مدینه المعاجز ۶/ ۱۱۶ ح ۱۸۹۲/۳۲۲

➖🔅➖➖🔅➖➖🔅➖

اللهم العن الجبت و الطاغوت و النعثل

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.