24 فروردین 1400 - 16:12
بازدید 135
پ
پ

بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج‏51 ؛ ص30

  • فر، تفسير فرات بن إبراهيم جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْفَزَارِيُّ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع‏ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى‏ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً ( أسرى: 33 ) قَالَ الْحُسَيْنُ‏ فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ‏ كانَ مَنْصُوراً قَالَ سَمَّى اللَّهُ الْمَهْدِيَّ الْمَنْصُورَ كَمَا سُمِيَّ أَحْمَدُ وَ مُحَمَّدٌ و محمود [مَحْمُوداً] وَ كَمَا سُمِّيَ عِيسَى الْمَسِيحَ ع.
    فرات بن ابراهيم كوفى در تفسير خود از امام محمد باقر عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت در تفسير آيه شريفه: وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فرمود: او حسين بن‏ على عليه السّلام است و بقيه آيه‏ فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً مقصود امام زمان است كه نامش در آيه «منصور» مي باشد چنان كه خداوند احمد و محمد را محمود و عيسى را مسيح خوانده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.