✨☀️رجعت در قرآن☀️✨
07 مهر 1400 - 20:35
بازدید 79
پ
پ

آیه ۶ – سوره اسراء

«ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً»

[سپس شما را بار ديگر بر آن‌ها چيره مى‌كنيم و شما را به‌وسيله‌ی اموال و فرزندان كمك خواهيم‌ كرد؛ و نفرات شما را بيشتر [از دشمن] قرار مى‌دهيم.]

☀️ رِفَاعَهًَْ‌ بْنِ‌ مُوسَی قَالَ: قَالَ أَبُوعَبْدِ اللَّهِ: إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یَکُرُّ إِلَی الدُّنْیَا الْحُسَیْنُ‌بْنُ‌عَلِیٍّ وَ أَصْحَابُهُ وَ یَزِیدُ‌بْنُ‌مُعَاوِیَهًَْ وَ أَصْحَابُهُ فَیَقْتُلُهُمْ حَذْوَ الْقُذَّهًِْ بِالْقُذَّهًِْ ثُمَّ قَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفِیراً.

🔅 رفاعهًْ‌بن‌موسی گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: اوّلین کسی‌که دوباره به دنیا برمی‌گردد حسین‌بن‌علی (علیه السلام) و یاران او و یزیدبن‌معاویه و یاران او هستند، سپس تک‌تک آن‌ها را می‌کُشد. سپس امام (علیه السلام) آیه: « ثُمَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَأَمْدَدْنَاکُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَجَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا» را تلاوت کرد.

📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۰ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۷۶/ العیاشی، ج۲، ص۲۸۲/ نورالثقلین/ البرهان؛ «بتفاوت»

☀️قَالَ الصّادق علیه السلام : أَوَّلُ مَنْ تَنْشَقُ الْأَرْضُ عَنْهُ وَ یَرْجِعُ إِلَی الدُّنْیَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ وَ إِنَّ الرَّجْعَهًَْ لَیْسَتْ بِعَامَّهًٍْ بَلْ هِیَ خَاصَّهًٌْ، لَا یَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِیمَانَ مَحْضاً أَوْ مَحَضَ الشِّرْکَ مَحْضا.

🔅امام صادق (علیه السلام)- اوّلین کسی که زمین شکافته می‌شود و به دنیا برمی‌گردد، حسین‌بن‌علی (علیه السلام) است و رجعت، یک امر عام نیست بلکه مخصوص [برخی انسان‌ها] است، تنها کسانی که کاملاً و صددرصد ایمان خالص دارند و یا کاملاً کافرند برمی‌گردند.

📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۴ مختصرالبصایر، ص۱۰۷/ البرهان

☀️ عَبْدِ اللَّهِ‌بْنِ‌الْقَاسِمِ الْبَطَلِ عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ فِی قَوْلِهِ تَعَالَی … ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ خُرُوجُ الْحُسَیْنِ فِی سَبْعِینَ مِنْ أَصْحَابِهِ، عَلَیْهِمُ الْبَیْضُ الْمُذَهَّبُ، لِکُلِّ بَیْضَهًٍْ وَجْهَانِ الْمُؤَدُّونَ إِلَی النَّاسِ ، أَنَّ هَذَا الْحُسَیْنَ قَدْ خَرَجَ حَتَّی لَا یَشُکَّ الْمُؤْمِنُونَ فِیهِ ، وَ أَنَّهُ لَیْسَ بِدَجَّالٍ، وَ لَا شَیْطَانٍ، وَ الْحُجَّهًُْ الْقَائِمُ بَیْنَ أَظْهُرِهِمْ فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَهًُْ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ أَنَّهُ الْحُسَیْنُ، جَاءَ الْحُجَّهًَْ الْمَوْتُ فَیَکُونُ الَّذِی یُغَسِّلُهُ وَ یُکَفِّنُهُ وَ یُحَنِّطُهُ وَ یَلْحَدُهُ فِی حُفْرَتِهِ الْحُسَیْنَ‌بْنَ‌عَلِیٍّ وَ لَا یَلِی الْوَصِیَّ إِلَّا الْوَصِیُّ.

🔅 عبدالله‌بن‌قاسم بطل از امام صادق (علیه السلام) روایت می‌کند که مقصود از آیه‌ی شریفه: … ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ رجعت امام حسین (علیه السلام) است با هفتاد تن از یاران وفادار خود که کلاه‌خودهای زرّین بر سر دارند از دو سو می‌آیند و به مردم خبر می‌دهند که این حسین (علیه السلام) است که رجعت کرده و بیرون آمده تا هیچ مؤمنی درباره‌ی آن حضرت (علیه السلام) شکّ و تردید نکند و بدون تردید او دجّال و شیطان نیست و هنوز حجّهًْ‌بن‌الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) میان مردم است و چون در دل مؤمنان استوار شود که او حسین (علیه السلام) است اجل امام دوازدهم (علیه السلام) که حجّت است فرا رسد و همان امام حسین (علیه السلام) خواهد بود که او را غسل می‌دهد و کفن و حنوط می‌کند و به خاکش می‌سپارد و عهده‌دار تجهیز جنازه وصی جز وصی و امام نمی‌شود.

📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۲ الکافی، ج۸، ص۲۰۶/ بحارالأنوار، ج۵۱، ص۵۶؛ / بحارالأنوار، ج۵۳، ص۸۹ / تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۲۷۱؛ / العیاشی، ج۲، ص۲۸۱؛

✨✨☀️☀️☀️☀️✨✨

🤲 اَللَّـهُمَّ اِنْ حالَ بَيْني وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذي جَعَلْتَهُ عَلي عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً، فَاَخْرِجْني مِنْ قَبْري مُؤْتَزِراً كَفَني، شاهِراً سَيْفي، مُجَرِّداً قَناتي، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدّاعي فِي الْحاضِرِ وَالْبادي،

خدايا اگر بين من و او مرگي كه بر بندگانت حتم و قطعي ساختي حائل شد، كفن پوشيده از قبر مرا بيرون آور،با شمشير از نيام بركشيده، و نيزه برهنه،پاسخگو به دعوت آن دعوت كننده،در ميان شهرنشين و باديه نشين.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.