✨☀️اثبات حجت خدا در قرآن☀️✨
01 شهریور 1400 - 23:57
بازدید 23
پ
پ

آیه‌ی ۴۳ سوره‌ی بقره

«وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ»

[و نماز را بر پا دارید، و زكات بپردازید، و همراه ركوع‌كنندگان ركوع كنید.]

☀️الصّادق (علیه السلام)- نَحْنُ الصَّلَاهًُْ فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ‌وَ‌جَل.

🔅امام صادق علیه السلام فرمودند: منظور از «نماز» در کتاب خدا ما [اهل‌بیت پیامبر (] هستیم؛ ما در قرآن «نماز» هستیم.

📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۰۲ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۰۳

☀️الرّضا (علیه السلام)- إِنَّ اللَّهَ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ أَمَرَ … بِالصَّلَاهًِْ وَ الزَّکَاهًِْ فَمَنْ صَلَّی وَ لَمْ یُزَکِ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهُ صَلَاتُه.

امام رضا علیه السلام فرمودند: خدای عزّوجلّ دستور فرموده است … [که بندگان] نماز و زکات را ادا کنند. پس هرکس نماز بخواند ولی زکات نپردازد نماز او پذیرفته نیست.

📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۰۸ بحارالأنوار، ج۷۱، ص۶۸/ نورالثقلین

🔸و همراه رکوع‌کنندگان رکوع کنید🔸

☀️العسکری (علیه السلام)- وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ تَوَاضَعُوا مَعَ الْمُتَوَاضِعِینَ لِعَظَمَهًِْ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ فِی الِانْقِیَادِ لِأَوْلِیَاءِ اللَّهِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) نَبِیِّ اللَّهِ وَ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَلِیِّ اللَّهِ وَ الْأَئِمَّهًِْ بَعْدَهُمَا سَادَاتِ أَصْفِیَاءِ اللَّهِ.

امام عسکری علیه السلام فرمودند: یعنی درجهت بزرگداشت مقام خداوند، در راه فرمانبرداری از اولیای او محمّد (پیامبر خدا و علی (علیه السلام) ولی خدا و امامان (علیهم السلام) پس از آنان که سرور برگزیدگان هستند، همراه متواضعین و افراد فروتن، تواضع کرده و فروتنی به خرج دهید.

📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۱۲ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۹۵/ بحارالأنوار، ج۷۱، ص۳۰۸/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۵۷/ الإمام العسکری، ص۲۳۱/ البرهان

☀️الباقر (علیه السلام)- قَوْلِهِ تَعَالَی وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ نَزَلَتْ فِی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) وَ هُمَا أَوَّلُ مَنْ صَلَّی وَ رَکَعَ.

🔅امام باقر علیه السلام فرمودند : عبارت « وَ ارْکَعُوا مَعَ الرّاکِعینَ» در شأن رسول‌خدا (و علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) در آن هنگام که نخستین نمازگزاران و رکوع‌کنندگان بودند، نازل شد. (و منظور از راکعین، آن دو بزرگوارهستند).

📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۱۲ بحارالأنوار، ج۳۸، ص۲۰۱/ المناقب، ج۲، ص۱۳/ البرهان/ شواهدالتنزیل، ج۱، ص۱۱۱/ الصراط المستقیم، ج۱، ص ۲۳۴

👈 تذکر؛ منظور از صلاة در آیه ، اقامه‌ی ولایت امیرالمؤمنین و ائمه معصومین علیهم السلام است، با اقامه‌ی ولایت ایشان نماز و زکات ما قبول می‌شود و الّا بدون ولایت نه نمازی است و نه زکاتی.

👈 منظور؛ «وَ ارکعوا مع الراکعین» یعنی؛ رکوع کنید با رکوع کنندگان، در این آیه « مَعَ» معیت زمانیست، یعنی در هر زمانی یک حجت خدایی هست که باید با او باشی، بر طبق روایات زمین هرگز از حجت خدا خالی نمی‌باشد، اولین حجت خدا حضرت آدم علیه السلام بود و بعد از ایشان پیامبران گذشته تا رسید به پیغمبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم و بعد از ایشان ائمه اطهار علیهم السلام حجت خدا هستند، و الآن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آخرین حجت خدا بر خلق هستند، که ما باید با او باشیم وگرنه هلاک می‌شویم….

✨✨☀️☀️☀️☀️✨✨

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن الجبت و الطاغوت حتّی تَرضی فاطمة الزهراء سلام الله علیها

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.