☀️وَ رَوَى مَحْمُودُ بْنُ لَبِيدٍ عَنْ سَيِّدَةِ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ أُمِّ اَلْأَئِمَّةِ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ فِي حَدِيثٍ رَوَاهُ عَنْهَا يَتَضَمَّنُ اَلنَّصَّ عَلَى اَلْأَئِمَّةِ اَلْإِثْنَيْ عَشَرَ إِلَى أَنْ قَالَ مَحْمُودُ بْنُ لَبِيدٍ : فَمَا بَالُهُ قَعَدَ عَنْ حَقِّهِ يَعْنِي عَلِيّاً عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ؟
قَالَتْ: يَا أَبَا عُمَرَ لَقَدْ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَثَلُ اَلْإِمَامِ مَثَلُ اَلْكَعْبَةِ تُؤْتَى وَ لاَ تَأْتِي، أَوْ قَالَتْ مَثَلُ عَلِيٍّ ،
ثُمَّ قَالَتْ: أَمَا وَ اَللَّهِ لَوْ تَرَكُوا اَلْحَقَّ عَلَى أَهْلِهِ وَ اِتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِيِّهِمْ لَمَا اِخْتَلَفَ فِي اَللَّهِ تَعَالَى اِثْنَانِ، وَ لَوَرِثَهَا اَلْخَلَفُ عَنْ سَلَفٍ، وَ خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ، حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا اَلتَّاسِعُ مِنْ صُلْبِ وُلْدِي اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، وَ لَكِنْ قَدَّمُوا مَنْ أَخَّرَهُ اَللَّهُ وَ أَخَّرُوا مَنْ قَدَّمَهُ اَللَّهُ .
🔅محمود بن لبيد از سرور زنان عالمیان حضرت فاطمه زهرا، مادر ائمه، عليها السّلام در ضمن حديثى متضمن نص بر امامت ائمۀ دوازدهگانه است روايت كند كه:
محمود بن لبيد گفت: پس چرا على عليه السّلام ( بعد از پیامبر) از حق خود دفاع نكرد (و براى گرفتن آن قيام نفرمود؟)
⚡️ فاطمه عليها السّلام فرمود: اى ابا عمر (كنيه راوى است) همانا رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و اله فرمود: مثل امام مثل كعبه است كه نزدش روند و او نزد كسى نيايد، (يا آنكه فرمود: مثل على مثل كعبه است )
سپس فرمود: هر آينه به خدا سوگند اگر حق را به اهلش واگذار کرده بودند و پيروى از عترت پيغمبرشان نموده بودند،
⚡️دو نفر در بارۀ خداى تعالى اختلاف نمىكردند، و هر كدام از امامان يكى پس از ديگرى امامت را ارث مىبرد تا قائم ما كه نهمين فرزند از صلب پسرم حسين است قيام كند، ولیكن مقدم داشتند كسى را كه خدا او را عقب انداخته، و عقب انداختند كسى را كه خداوند او را مقدم داشته بود .
📙 الإنصاف، ج ۱، ص ۵۳۳
📘 کفاية الأثر، ج ۱، ص ۱۹۷
📗 عوالم العلوم، ج ۱۱، ص ۷۸۳
📕 بحار الأنوار، ج ۳۶، ص ۳۵۲
〰🔸〰〰🔸〰〰🔸〰
🤲 اللهم العن الجبت و الطاغوت حَتَّی تَرضی فاطمة الزهراء سلام الله علیها
ثبت دیدگاه